Archives for Şubat 2016

KEFİR NASIL VE NE ZAMAN İÇİLMELİDİR?

KEFİR NASIL VE NE ZAMAN İÇİLMELİDİR?- DYT.BAŞAK KEFELİ

En kıymetli fermente süt ürünü olan kefir ile ilgili aklımızda birçok soru oluyor. Kefir faydalı mıdır? Günün hangi saatinde içilmelidir? Günde kaç bardak içilmelidir? Çocuklar içmeli midir?  Tüm bu soruların cevabını bu yazımızda bulabilirsiniz…

Bütün canlıların büyüme, gelişme süreçlerine destek veren en önemli besin bileşenleri proteinler ve kalsiyumdur. Proteinler, doku yapımında ve onarımında yer alırlar. Yani beslenmemizin olmazsa olmazlarıdır. Yeni doğan bir bebekten, yaşlı bir kişiye kadar herkesin günlük olarak protein tüketmesi gerekir. Protein eksikliğinde oluşacak en önemli aksaklık, doku kayıpları, kas kayıpları ve bağışıklık sisteminde zayıflamadır. Yetişkin bir kişi, günlük olarak kilosu başına ortalama 0,8 gram protein tüketmelidir. Yani 60 kilo olan biri, her gün 48-50 gram protein almalıdır. 1 su bardağı kefir ise 6.5- 7gram protein içerir. Günde 2 su bardağı kefir tüketen birisi 14-15 gram protein alır. Bu oran günlük beslenme örüntüsü içinde oldukça önemli bir orandır.

Özellikle çocuklarda günlük süt ürünlerinde alınan protein önemlidir. İlkokul çağında bir çocuğun günde 1 su bardağı kefir içmesi, sağlığı açısından çok önemlidir.

Kalsiyum, vücudumuzun yapı taşıdır. Kemiklerimiz ve dişlerimiz kalsiyumdan yapılmıştır. Ayrıca kas çalışması için, kalbimizin düzenli atabilmesi için de kalsiyuma ihtiyacımız vardır. Günlük ortalama 800mg kalsiyum tüketmeliyiz. 1 su bardağı kefir ortalama 200mg kalsiyum içerir. Yani günde 2 su bardağı kefir içmek günlük kalsiyum ihtiyacımızın da yarısını karşılamamızı sağlar.

UYUMADAN 1 SAAT ÖNCE 1 BADAK KEFİR

Yetişkin biri için kefirin içiliş saati önemli değildir. İster gündüz ister gece olsun, fark etmez. Günün hangi saati kefire yer verilebilecek ise o saatte tüketilebilinir. Ancak, büyüme-gelişme çağındaki çocuklarda, kefir gibi güçlü kalsiyum ve protein kaynağını gece almak daha iyidir. Büyüme hormonu gece daha çok salgılanır. Çocuklarda gece büyümesi daha hızlıdır. Dolayısı ile uyumadan 1 saat önce çocuğa 1 bardak kefir içirilmesi, büyüme-gelişme sürecini destekleyecektir. Eğer reflüsü olan bir çocuğunuz varsa, kefiri uymadan 2-3 saat önce de verebilirsiniz. Bu sayede uyuyana kadar geçen süre kefirin reflü şikayetini artırmasını önleyecektir.

MEYVELİ KEFİR, TAHILLI KEFİR ve KEFİR ÇORBASI

Kefir içmeye alışık olmayanlar veya kefiri daha aromatik bir şekilde içmek isteyenler için çeşitli besinler kullanılabilir. Özellikle çocuklara, muzlu, çilekli, böğürtlenli, ananaslı ve elmalı kefir smootieleri yapılabilir. Kefir ile meyveyi karıştırmak besin değerinde herhangi bir azalmaya sebep olmaz.

Yaz aylarında 1 kase kefirin içine haşlanmış nohut, buğday ve nane ekleyerek soğuk kefir çorbası yapılabilir. Veya yaptığınız 1 tencere çorbanın içine 1 su bardağı kefir ilave ederek kalsiyumu yüksek bir çorba yapabilirsiniz. Bu sayede hem daha aromatik, hem daha lezzetli farklı kefir ürünleri tercih edebilirsiniz.

Kefir hem protein hem de kalsiyum içeriği sayesinde her yaş gurunda tüketilmesini istediğimiz bir içecek. Kefirsiz gününüz olmasın, sağlığınız yerinde olsun!

DYT. BAŞAK KEFELİ

Devamını Oku

KEFİR VE BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ

KEFİR VE BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ-DYT. BAŞAK KEFELİ

Kış aylarında havaların soğumasıyla birlikte vücudumuzda en çok ihtiyacımız olan şey, bağışıklık sistemimizin kuvvetlenmesidir.  Milattan önce yaşamış olan, tıbbın babasının da dediği gibi “Sağlık bağırsakta başlar”. Bağırsakları iyi olan bir kişinin, sağlığı ve bağışıklık sistemi iyi olur. O zaman, kış döneminde dost geçinmemiz gereken organımız da bağırsaklarımızdır.

Kış döneminde beslenme dediğimizde çoğu kişinin aklına narenciyeler ve C vitamini gelir. Tabi ki C vitamini antioksidan kapasitesi açısından kuvvetlidir ve bağışıklık sistemini destekleyen bir besin maddesidir. Ancak tek başına yeterli değildir. Bir başka grup vardır ki, özellikle bağırsak sağlığı ve bağışıklık sistemi için ihmal edilemeyecek kadar önemlidir. Bunlar da probiyotikler ve prebiyotiklerdir.

PROBİYOTİK & PREBİYOTİKLER

Probiyotikler, sağlıklı bir vücut için gerekli dost bakterilerdir. Prebiyotikler ise, bu dost bakterilerin yaşayabilmeleri için gerekli olan besinlerdir. Bir besin hem prebiyotik hem de probiyotik içerdiği zaman, o besin artık simboyiktir, yani sağlıklı bir vücut için en gerekli besin içeriğine sahiptir diyebiliriz. İşte, kefir de simbiyotik besinlerden biridir.

1 su bardağı kefir içtiğimiz anda, vücudumuza yüzlerce probiyotik bakateri ve prebiyotik besin almaktayız. Günde 1 su bardağı kefiri devamlı olacak şekilde içtiğimizde, özellikle bağışıklık sistemimize destek sağlamış oluyoruz.  Kış döneminde grip, nezle gibi bağışıklık sisteminin yenik düştüğü hastalıklardan korunabilmek için kefiri HERGÜN 1 BARDAK mutlaka içmeliyiz. Özellikle anaokuluna veya ilkokula yeni başlamış çocuklarda bu mevsim, tam hastalık mevsimidir. Çocuğunuzun hastalanmaması veya hastalığını hafif atlatabilmesi için düzenli kefir tüketimi çok önemlidir.

BEBEKLERE KEFİR

Kefir, her yaş grubu için uygun bir besindir. Bebeklik döneminden, yaşlılık dönemine kadar her yaş grubunda mutlaka tüketilmesini tavsiye ederiz. Özellikle bebeklik döneminde, hatta anne sütü alamayan bebeklerde, sindirim sistemindeki bakteri kolonizasyonunu sağlayabilmek için kefir önemli bir içecektir. Bebekler dünyaya geldiği anda, anne sütü ile ilk probiyotik bakterilerine kavuşurlar. Ancak anne sütünün olmadığı durumlarda bebeği, probiyotik ve prebiyotiklerden mahrum bırakmak yapılacak en kötü şeydir. Dolayısı ile 6. aydan itibaren ek besinlere başlandığı gibi, fermente bir süt ürünü olan kefir, bebeğin beslenmesine azar azar eklenmelidir. Bebekler 1 yaşına kadar günde 1 çay bardağı kefiri tüketebilirler. Bu sayede ileriki yaşlarında bağırsakları sağlıklı, dolayısı ile de bağışıklık sistemi kuvvetli bir çocuğunuz olacaktır.

65 YAŞ ÜSTÜNDE KEFİR

Kış aylarında diğer bir risk grubu olan 65 yaş üstündeki kişilerde de kefir tüketimi çok önemlidir. Biz uzmanlar, yaşın ilerlemesi ile sindirim kanalının işlevlerinde azalmanın olduğunu, özellikle besin öğelerinin, vitamin ve minerallerin emilimlerinin azaldığını bilmekteyiz. Dolayısı ile 65 yaş üstünde hem sindirim kanalını koruyabilmek, hem de kış döneminde bağışıklık sistemini kuvvetlendirebilmek amacı ile HERGÜN 1 BARDAK KEFİR tüketilmesini öneriyoruz.

D VİTAMİNİ & KEFİR

Kefir çok zengin olmasa da, bir D vitamini kaynağıdır. Özellikle kış döneminde D vitamininin ana kaynağı olan güneşten yeterince faydalanamadığımız için, D vitamini eksikliği görülme riskimiz artıyor. Bu vitamin son yıllarda üzerinde en çok çalışmanın yapıldığı vitaminler arasındadır. Özellikle D vitamini ve bağışıklık sistemi ile ilgili yapılan onlarca çalışma mevcuttur. Bu bilimsel çalışmalar ışığında söyleyebiliriz ki, D vitamininden yoksun olmak bağışıklık sistemine kuvvetli bir darbe vurmaktadır.  Günde 1 BARDAK KEFİR, D vitamini alımınıza yardımcı olacaktır.

Dyt. Başak KEFELİ

Devamını Oku

KEFİR VE ZAYIFLAMA DİYETİ

KEFİR VE ZAYIFLAMA DİYETİ- DYT BAŞAK KEFELİ

Zayıflama diyeti yapanlar bilir, bu süreç içinde dönem dönem kabızlık, şişkinlik, açlık krizleri ve şeker dengesizliği gibi durumlar ile karşılaşılabiliyor. Halbuki, bu tür olumsuzluklar daha çok doğru besin seçilemediği durumlarda veya fazla kısıtlı diyet uygulamalarında daha sık karşımıza çıkıyor. Zayıflama diyetini, açlık diyetleri ile karıştırmamak gerekir. Doğru besinleri seçmek, doğru zamanda doğru besin tüketmek, diyetlerin çok daha kolay uygulanabilir olmasını sağlıyor. Diyetlerde tercih edilecek en doğru besinlerden biri de kefirdir. Peki, neden diyette kefir?

  1. DİYET YAPARKEN KABIZLIK YAŞAMAMAK İÇİN…

Zayıflama diyetlerinde en sık karşılaşılan yan etki kabızlıktır. Özellikle diyete başlanılan ilk 1-2 hafta içinde yemeklerin azaltılması ve yağın kısıtlanmasından, ilk önce bağırsaklar etkilenir. Zayıflamaya çalışan biri içinse bağırsaklarının çalışmaması, en istenmeyen şeylerden biridir. Bu durum, kişide şişkinlik hissi yaratır. Verilen kiloyu kişi anlayamaz ve demoralize olur. Ayrıca bağırsakların yavaş çalışması aynı zamanda metabolizmanın bir miktar yavaşlamasına sebep olarak, kilo verim hızını da olumsuz etkiler. Dolayısı ile diyet yapan kişinin bağırsak hareketlerinin normal olması son derece önemlidir. Kefir gibi probiyotik içeriği  oldukça yüksek bir içeceğin düzenli olarak tüketilmesi, bağırsak hareketlerini düzenlemeye yardımcı olmaktadır. Bu sayede gaz, şişkinlik ve kabızlık şikayetleri azalmaktadır.

  1. KEFİR AÇLIK KRİZLERİNE İYİ GELİYOR

Diyet yapan kişilerin genel sorunlarından biri de açlık hissi duymaları, kendilerini tok tutacak bir besine ihtiyaç duymalarıdır. Protein içeriği yüksek, kaliteli yağ içeriğine sahip besinler ise tok tutma konusunda birebirdir. Kefir, zayıflama diyetlerinde açlık krizleri yaşamamak için birebirdir. Özellikle akşamüstüne doğru ve gece ara öğünlerinde, yani en çok yemeğe ihtiyaç duyulan saatlerde 1 bardak kefir tüketilmesi faydalı olacaktır.

  1. ŞEKER DENGESİZLİĞİNE ÇÖZÜM, KEFİR İÇMEK

Zayıflama diyeti ya da şeker dengeleyici diyetlerde süt ürünlerinin yeri yadsınamayacak kadar çoktur. Eğer dönem dönem şekerinizin düştüğünü hissediyorsanız öğünlerinize veya ara öğünlerinize 1 su bardağı kadar kefir veya yoğurt ekleyin. Kefirin ve yoğurdun şekerinizin dengelenmesinde yapacağı olumlu etkiye siz bile inanamayacaksınız. Bu sayede tatlı yeme isteğiniz azalacak, bir sonraki öğünü çok daha kolay bir şekilde bekleyeceksiniz. Şekerin dengelenmesi ise kilo verme hızınızı artıracak, uzun sürede daha konforlu bir diyet yaparak yağ kayıplarınızın daha fazla olmasını sağlayacaktır.

  1. KEFİR PROTEİNİ İLE KAS KAYIPLARI YAŞAMAYIN

Zayıflarken, kas yerine yağ eritmek asıl hedefimizdir. Kas kayıplarının olduğu diyetler genelde gereğinden fazla düşük kalorili olup, protein bakımından fakir olmaktadır. Halbuki, yeterli enerji ve yüksek protein ile kaslarınızı eritmeden, yağ eriterek zayıflamak mümkündür. Bu tür diyetlerde kefir gibi kaliteli protein içeriğine sahip bir besin tüketimi işimizi son derece kolaylaştırır. Yumurta, et, balık ve yoğurt yanında düzenli olarak 1-2 bardak günlük kefir tüketimi bir diyetin vazgeçilmezi olmalıdır. Özellikle kadınlarda, içerdiği kalsiyum sebebi ile kemik sağlığını desteklemesi açısından kefir protein içerek gıda maddeleri arasında bir adım daha öne çıkmaktadır.

Sağlıklı ve doğru bir zayıflama programı uygulayabilmek için bir uzman ile çalışmak da son derece önemlidir. Sizi takip eden uzmanınız, mutlaka en doğrusunu yapacak ve menünüzü ona göre planlayacaktır. Diyetinizde özelikle kefire yer verilmesi son derece faydalı olacak ve sağlıklı bir şekilde zayıflamanıza destekte bulunacaktır. Kısacası, zayıflama diyetleri kefir ile bir bütünlük kazanır ve genel beden sağlığınızı korumaya yardımcı olur.

DİYETİSYEN BAŞAK KEFELİ

Devamını Oku