Yeni bir eğitim öğretim yılı daha başladı, ders zilleri çaldı. Çocuklarda ve velilerde tatlı bir heyecan var. Uzun bir yaz tatilinin ardından hem uyku hem de beslenme düzeni baştan kurulacak, çocuklarımızın bağışıklık sistemi kuvvetlendirilmeye çalışılacak. Okul döneminde, çocuklarda düzenli uyku ve düzenli beslenme oldukça önemlidir. Bu iki temel  konu çocukların sağlıklı büyümelerini desteklemek, okul başarılarını artırmak, bağışıklık sistemlerini kuvvetlendirmek için titizlikle dikkat edilmesi gereken olgulardır.

Çocukların okula giderken saat ne kadar erken olursa olsun mutlaka kahvaltı yaparak gönderilmeleri gerekir. Biz beslenme uzmanları çocukların sabah kahvaltılarını ebeveynleri ile birlikte yapmalarını tavsiye ediyoruz. Unutmayın, çocuklar daima anne-babalarını taklit ederler. Kahvaltı sofrasında proteinli ürünlerin bulunması gerekir. Süt, peynir, kefir, yumurta mutlaka yer almalıdır. Bir gün omlet ve süt, bir gün tost ve kefir gibi çift proteinli kahvaltı alternatifleri çocuğa sunulabilir. Güne kefir gibi probiyotik içeriği yüksek bir besin tüketerek başlamak, çocuğun bağışıklık sistemini kuvvetlendirmeye katkı sağlayacaktır. Ayrıca bu şekilde yapılan tok tutucu bir kahvaltı çocuğun okulda abur cubur yemesini de engelleyecektir.

Çocuklar mutlaka 3 ana öğün tüketmelidir. Özellikle güne erken başlayan ve aktif okul sürecinde olan çocuk kahvaltı, öğle ve akşam yemeği mutlaka yemelidir. Tıpkı sabah kahvaltısında olduğu gibi öğle ve akşam yemeklerinde de süt ürünleri ve protein tüketimi önemlidir.

‘OKUL DÖNEMİ ÇOCUKLARINDA KEFİR TÜKETİMİ ÖNEMLİDİR’

  • Kefir, fermente süt ürünü olarak çocukların beslenmesinde hem içerdiği kalsiyum, hem protein hem de probiyotikler sayesinde yeri doldurulamaz bir içecektir.
  • Okulların açılması ile birlikte kalabalık ortamlara girecek olan çocukların bağışıklık sistemini destekler.
  • Çocukların ishal veya kabızlık gibi bağırsak sorunları yaşamalarını engeller.
  • Protein içeriği sayesinde büyüme gelişme döneminde vücudu destekler ve doku gelişimini sağlar.
  • Kalsiyum içeriği ile dişleri korur, kemiklerin yapılanmasına katkı sağlar.
  • Çocuklarda alerji gelişmesini engellemede faydalıdır. Ayrıca alerjisi olan çocukların da alerji ataklarının azalması için kefir önerilmektedir.

Günde 2 su bardağı kefir tüketilmesini tavsiye ediyorum. Kefir öğle ve akşam yemeklerinde menüye eklenerek yemek yanındaki içecek gibi de kullanılabilir. Veya sabah kahvaltısında 1 bardak, gece öğünü olarak 1 bardak şeklinde de kullanılabilir.

Kefirin ekşi tadı, kefire alışık olmayan çocuklar tarafından yadırganabilir. Ben böyle durumlarda kefirin tadını yumuşatması için yoğurt ile veya su ile seyreltilmesini tavsiye ediyorum. Kefirden ayran veya cacık yapılabilir. Kefire tatlı meyveler eklenerek biraz da bal veya pekmez katılarak smoothieler hazırlanabilir.

Daha önceden de bahsettiğim gibi çocuklar ebeveynlerini taklit eder. Dolayısı ile kefiri çocuğunuza içirmek istiyorsanız öncelikle siz içmelisiniz. Sizden görerek o da tüketmeye başlayacaktır.

Sağlıklı ve başarılı geçirilecek bir eğitim öğretim yılı olması dileklerimle.

Dyt.Başak KEFELİ