Probiyotik Nedir, Faydaları Nelerdir?

Probiyotik Nedir, Faydaları Nelerdir?

Probiyotikler

Vücutta doğal olarak bulunan probiyotik¸ bazı yiyecekler ve tamamlayıcı ürünlerin içerisinde de bulunmaktadır. Eskiden pek önemsenmeyen probiyotik, günümüzde doktorlar tarafından sindirim sisteminin güçlenmesi amacı ile önerilmektedir.

Vücudun dost bakterisi olarak bilinen probiyotikler, vücudun zararı mikroorganizmalardan korunmasını sağlar. Ayrıca sindirim sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olarak sindirim bölgesinde çok büyük bir rol üstlenmektedir.

Bütün hastalıklar ilk olarak bağırsakta başlamaktadır. Bu nedenle bağırsak sisteminin korunması ile birçok hastalık da önlenmiş olur. İkinci beyin olarak adlandırılan bağırsaklar, kişinin hem beden hem de ruh ağlığını etkilemektedir. Bağırsak sistemi bozuk olduğu zaman kişide bir çok  hastalıklar görülebilir.

Vücutta çok sayıda bulunan probiyotikler, yeterli miktarda tüketildiği zaman bağırsak sağlığını en iyi şekilde düzenler. Sağlığı olumlu olarak etkileyen canlı mikroorganizmaları içeren probiyotik, bağırsaktaki yararlı olan mikroorganizmaları çoğaltmaktadır.

 

 Probiyotiklerin Faydaları Nelerdir?

Faydaları saymakla bitmeyen probiyotiklerin sindirim bölgesindeki etkileri çok büyüktür. Stres, yanlış yemek tercihi, uykusuzluk, antibiyotiklerin çok fazla kullanılması gibi çeşitli etmenler nedeni ile vücuttaki kötü huylu bakteriler iyi huylu bakterilerden fazla olabilmektedir.

Sindirim sistemi güçlü ve sağlıklı olduğu zaman toksin, zararlı maddeler ve kimyasallar ile savaşarak kendini koruyabilmektedir. Bu aşamada vücudun probiyotik ihtiyacı karşılanarak iyi bakteri – kötü bakteri dengesi sağlanır.

Özellikle bağırsak bölgesinde etkili olan probiyotikler, kabızlık ve ishal tedavisinde çok etkilidir. Probiyotik, bağırsakların çeşitli enfeksiyonlara karşı korunmasını sağlayarak bağışıklık sistemini güçlendirir ve iltihaplı hastalıkları önler.

Vücuda hastalık yapan bakterilerin yerleşmesini engelleyen probiyotikler, B vitaminlerinin üretilmesine yardımcı olur. Kansere neden olan zararlı maddelerin etkilerini azaltır ve kolesterol seviyesini dengede tutar.

Ev yapımı yoğurt, kefir, peynir, süt, ayran gibi besinler probiyotik kaynağıdır. Ayrıca şalgam, turşu, nar ekşisi, boza ve sirke gibi besinler de bağırsaktaki probiyotik oranının artmasında etkilidir.

Etiketler: Probiyotik Nedir, Faydaları Nelerdir?
Eylül 20, 2018
Listeye dön